donderdag 4 augustus 2011

Dag 12 Sea kayaken Shoup Glacier

Ook hier weer zelf gebakken muffins als ontbijt gekregen. We groeien nog eens dicht, maaaarrrrr vandaag gaan we onze calorieën verbranden, sea kayaking.
Om twaalf uur moesten we ons melden aan de haven, waar we vandaan zouden vertrekken. Van te voren nog even boodschappen gedaan, en nog een warmteshirt gekocht voor Thijmen. We moesten onze lunch meenemen, omdat we pas tegen acht uur s'avonds terug zouden zijn. En jawel, de regen komt weer met bakken uit de lucht.
Maar we laten ons hierdoor niet van de wijs brengen. We hebben er zin in!!!
Allereerst moesten we formulieren invullen, zodat zij niet aansprakelijk zouden zijn als er iets zou gebeuren.
Kleding passen: regenbroek, spatzeil met bretels, laarzen, regenjas en een zwemvest. Voor we dit aan hadden, hadden we zelf ook al aardig wat lagen aan, dus koud konden we het niet krijgen.  Daarna kregen we uitleg van hoe je in en uit de boot moest stappen, en hoe je de peddel moest gebruiken.
Van daar uit gingen we met Hannah, onze gids, richting de kajaks om alles af te stellen. De lange lijzen: Marcel en Jeffrey, moesten voor in de boot anders ging het niet passen. Marcel ging met Terrenc, Arjen met Thijmen, Ingrid met Jeanette en jawel Jeffrey had het voor elkaar, die ging met onze vrouwelijke (wel te verstaan, jonge meid) gids. Diegene die achterin zit, moest voor het roer zorgen, oftewel sturen.
We werden gebracht door Tim, de eigenaar van het bedrijf, deze bracht ons naar het beginpunt, waar we zouden gaan kajakken. Het was ongeveer 40 minuten varen. De mist lag zo laag over het water, dat de bergen er bovenuit kwamen, wat toch ook weer voor een mooi plaatje zorgde.
We werden bij een strandje afgezet, zodat we konden beginnen.
Nou, best lastig, ondanks de uitleg, in te stappen in een kajak zonder in het water te vallen, maar het is ons allen gelukt. Je weet niet waar je terechtkomt dus het genieten begon al snel. Iedere bocht gaf weer nieuwe wow gevoelens, en ondanks het slechte weer, genoten we enorm.
We kwamen ook steeds dichterbij de gletsjer, wat ECHT ADEMBENEMEND MOOI was. Eerst allerlei losse stukken ijs in het water, wat uiteraard steeds meer werd, naarmate je dichterbij kwam. Een uniek moment om daar tussen te kajakken. We konden er allemaal niet over uit.
We kregen wat snacks onderweg met warme chocolade melk en thee, en daarvoor moesten we ergens aan de kant. Ingrid en Jeanette waren nog wat foto's aan het maken en de mannen waren de hoek al om, zodat zij achter raakte. Ze kregen de slappe lach, omdat ze beiden aan het zwaaien waren van joehoe wij zijn nog hier................. ze hadden ons nog niet eens gemist. Je zou toch omgevallen zijn.................................!!!!!!
Na de break gingen we lopend over de rotsen dichter naar de gletsjer, zodat we die van nog dichterbij konden bewonderen. Het leek in een keer wel onweer, zo'n kabaal, maar het waren brokken ijs die van de gletsjer af vielen. De gletsjer bewoog, en er vielen allerlei stukken ijs in het water. Prachtig om te zien.

Toen natuurlijk nog terug, ook dat viel niet echt mee, omdat er toen nog meer ijsbrokken lagen, waar je steeds tegen aan botste. Een mazzel, we hadden wind mee.
De eigenaar kwam ons weer ophalen. Een ervaring rijker, wat een geweldige dag, we hebben met z'n allen echt GENOTEN!!!
Eerst naar huis om te douchen, of toch maar eerst eten en daarna lekker terug naar de B&B. We kozen voor het laatste en rozig maar voldaan waren we om 21.30 uur weer terug.

De mannen zijn nog om 23.00 uur naar een plaats gereden, waar eventueel beren zouden zitten die vis aan het vangen zijn. Morgen horen jullie of dat gelukt is. Wij zien het eventueel op de foto's. (de meisjes)

1. Hoi Theo heeft er voor gezorgd dat ik ook een reactie kan geven maar het lukte niet helemaal vandaar dat er 2 testen uit zijn gegaan.
    Wat een onwijs gave verhalen schrijven jullie je hoeft je niet af te vragen of jullie het leuk hebben want dat blijkt uit de verhalen wel. Wij gaan morgen richting lommel (belgie) daar verblijven wij een week in een sta caravan en daarna gaan we naar Frankrijk. Ik denk dat wij geen beren tegen komen of gaan sea kajakken maar dat we het even goed wel leuk gaan hebben. Geniet er nog lekker van en we kijken uit naar de volgende verhalen.